saeghe

saeghe

114
saeghe

saeghe

114

نرم افزار جامع حضرت زهرا برای سیستم عامل اندروید

بسم الله الرحمن الرحیم 

سلام

بانک جامع حضرت زهرا (سلام الله علیها)

عناوین اصلی کتاب شامل:

1.دانستنیهای فاطمه2.ایزد نما حضرت فاطمه زهرا (س) 3.آفرینش؛ سیره فاطمى4.الگوى برترو.......


روایت کوتاه از امام حسین در مورد حضرت رهرا

در روز عاشورا، در آن هنگام که لشکر دشمن امام حسین(ع) را احاطه کرد. ضمن خطبه مفصلی فرمودند: ((مرا بین کشته شدن و ذلت مخیر کرده‏اند و من هرگز تن به پستی نمی‏دهم. خدا و رسول مرا از چنین کاری باز می‏دارند. هم چنین نیاکان پاک و دامن‏ های مطهر و پاکیزه اجازه چنین پذیرشی را به من نمی‏دهند.))
در یک کلام، امام حسین(ع) دلیل پایمردی و مقاومت ‏خویش را تربیت الهی فاطمه (س) می‏داند. امام حسین(ع) نقل می‏کند:((آن زمان که رسول خدا(ص) در خانه ام‏سلمه بود، صرصائیل(یکی از فرشتگان الهی) نزد پیامبر آمد و عرض کرد: نور را به عقد نور
درآور. پیامبر فرمود: چه کسی را برای چه کسی؟ گفت: دخترت فاطمه (س) را برای علی ‏بن‏ ابیطالب. سپس در حضور جبرئیل و میکائیل و صرصائیل فاطمه را به عقد علی درآورد.))

روایت کوتاه از امام حسن (ع) در مورد حضرت زهرا

امام حسن(ع) در موارد بسیاری از مادرشان فاطمه سخن گفته‏اند. من جمله: ((شبی دیدم مادرم در محراب به نماز ایستاده است و تا طلوع خورشید مشغول رکوع و سجود بود و شنیدم برای یکایک مردان و زنان دعا می‏کرد و آنان را نام می‏برد ولی برای خود چیزی نخواست. عرض کردم: مادر! چرا همان گونه که برای دیگران دعا می‏کنی، برای خود دعا نمی‏کنی؟ فرمود: فرزندم! اول همسایه بعد از آن خانه.))

روایت کوتاه از امام علی (ع) در مورئ حضرت زهرا

در آخرین لحظات عمر مبارک حضرت فاطمه(س) وصایای خویش را به همسرشان می‏نمودند که: «ای پسرعمو! تو هرگز مرا در دوران زندگی دروغگو و خائن نیافتی و هرگز با فرمانت مخالفت نکردم.» علی(ع) که شاهد درگذشت تنها یاور و تسلی بخش خود است، می‏فرماید: ((پناه به خدا! تو داناتر و پرهیزگارتر و گرامی‏تر و نیکوتر از آنی که من به جهت مخالفت کردنت‏ با خود، تو را نکوهش کنم. دوری از تو و احساس فراقت ‏بر من گران خواهد بود ولی گریزی از آن نیست. به خدا سوگند! با رفتنت مصیبت رسول خدا(ص) را بر من تازه کردی. انالله و اناالیه راجعون از این مصیبت‏ بزرگ و دردناک و تأثرآور و حزن‏انگیز!))